Imago Public Relations

4 maja 2011, 16:08, Imago Public Relations

Imago Public Relations po śląsku z Villqistem i Gazetą Wyborczą

Ingmar Villqist, jeden z najlepszych polskich dramatopisarzy, Gazeta Wyborcza w Katowicach oraz Imago Public Relations organizują konkurs na jednoaktówkę po śląsku.

Do tej pory nikt nie wydał dramatu w jednym akcie, napisanego w śląskiej gwarze. Konkurs będzie próbą stworzenia pierwszego takiego dzieła. Uczestniczyć w nim mogą zawodowcy i amatorzy bez względu na miejsce zamieszkania.

- Na naszych oczach budzi się w społeczeństwie identyfikacja z regionem w którym żyjemy i pracujemy, kształtuje współczesna tożsamość regionalna. Dla specjalistów w komunikowaniu to fascynujące zjawisko, w którym chcemy mieć udział - mówi Rafał Czechowski, prezes Imago Public Relations. – Zawsze wspieraliśmy inicjatywy dobrze służące regionowi, jak Europejski Kongres Gospodarczy, przykuwający uwagę całej gospodarczej Europy, audiobook My som stond czy wydarzenie Noc dla Śląska. Konkurs na jednoaktówkę dodatkowo osadza w tych dążeniach podstawy naszego warsztatu, czyli słowo: pisane i mówione – dodaje.

Nadsyłane do katowickiej redakcji Gazety Wyborczej do 31 lipca br. prace nie mogą być dłuższe niż 10 stron maszynopisu, a w jednoaktówce napisanej po śląsku może pojawiać się najwyżej czterech bohaterów.

Nagrodą dla najlepszych autorów będzie inscenizowane czytanie ich prac przez aktorów w katowickim teatrze Korez. Reżyserami będą Ingmar Villqist, Mirosław Neinert, dyrektor teatru Korez oraz Robert Talarczyk, dyrektor Teatru Polskiego w Bielsku-Białej. Zwycięzcy konkursu otrzymają także honorarium.

Patronat nad konkursem objęli marszałek województwa śląskiego oraz katowickie biuro Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Załączniki

informacja prasowa
docx, rozmiar: 34 KB
pobierz plik