Imago Public Relations

9 maja 2011, 12:11, Imago Public Relations

Firmy sprawdzają pracowników w social media

38 proc. firm IT sprawdza profile potencjalnych pracowników, wynika z najnowszego międzynarodowego sondażu przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide, globalną sieć firm PR we współpracy z Imago PR reprezentującą sieć w Polsce.

“Poszukujący pracy mogą być dumni ze swoich biznesowych, najczęściej profesjonalnych profili w LinkedIn, jednak zachodzi pytanie czy równie komfortowo będą czuli się kiedy potencjalny pracodawca sprawdzi ich aktywność na Facebooku - mówi Michał Sobiło, Client Service Director w Imago PR. “Oczywiście mogą odpowiednio ustawić poziom dostępu do swoich profili, jednak wpisy w profilach znajomych i zdjęcia, na których zostają oznaczeni są nadal łatwe do znalezienia” - dodaje.

Sondaż Eurocom Worldwide wykazał, że blisko 40 proc. firm technologicznych analizuje profile społecznościowe potencjalnych kandydatów do pracy, żeby określić czy “pasują oni” do proponowanego stanowiska. „Obecność w mediach społecznościowych to dobry sposób na budowanie swojego wizerunku w sieci, a co za tym idzie szans na zatrudnienie” - dodaje Michał Sobiło. 

Badanie przeprowadzone w grupie 664 menedżerów wyższego szczebla w firmach technologicznych, przeprowadzone w styczniu i lutym 2011 roku wskazuje również na trendy w wykorzystaniu mediów społecznościowych w komunikacji korporacyjnej.

Tylko nieco ponad jedna na trzy firmy (36 proc.) monitoruje to co dzieje się na jej temat w Internecie w sposób bardziej zaawansowanych niż użycie „Google alert”. 

“Pierwszym etapem wdrożenia kampanii w social media powinna być analiza tego co mówi się na temat twojej firmy i jej produktów w Internecie” - mówi Mads Christensen, dyrektor sieci Eurocom Worldwide. “Większość firm albo w ogóle omija ten etap, albo nie przywiązuje do niego zbytniej uwagi” - dodaje.

Wyniki sondażu Eurocom Worldwide wskazują również na stagnację na przestrzeni ostatnich dwóch lat w uruchamianiu i prowadzeniu blogów korporacyjnych. Około jedna trzecia korporacyjnych blogów nie jest regularnie wypełniana treścią. Jednocześnie jako główny powód prowadzenia blogów respondenci podali chęć polepszenia interakcji z obserwatorami i klientami firmy, a także wsparcie procesu pozycjonowania w sieci (SEO).

Do najważniejszych barier w prowadzeniu blogów korporacyjnych zaliczono dużą czasochłonność (33 proc.) i brak wymiernych efektów
(29 proc.). 18 proc. respondentów nie brało w ogóle pod uwagę w planach komunikacyjnych założenia i prowadzenia bloga korporacyjnego.

“Prowadzenie bloga firmowego wpływa chociażby na strategiczne obecnie pozycjonowanie, dlatego jest trochę zaskakujące, że tylko jedna na trzy firmy technologiczne prowadzi swojego bloga - mówi Michał Sobiło. “Jednakże prowadzenie bloga wymaga dużego nakładu czasu, dlatego lepiej wstrzymać się z założeniem bloga niż traktować go później po macoszemu” - dodaje.

Pomimo różnych preferencji respondentów odnośnie prowadzenia blogów korporacyjnych, połowa (51 proc.) ankietowanych firm posiada profil w portalu społecznościowym Facebook, 46 proc. firmowe konto w mikroblogu Twitter, 43 proc. profil na LinkedIn oraz ponad jedna trzecia jest obecna w YouTube. Blisko 40 proc. respondentów zakłada również wzrost budżetu na działania w mediach społecznościowych na przestrzeni kolejnych 12 miesięcy.

Analizując aktywność firm w kontekście działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych nieco ponad jedna czwarta (26 proc.) respondentów zadeklarowała codzienną aktywność korporacyjną na Twitterze. Nieco ponad jedna piąta ankietowanych firm IT umieszcza codziennie wpisy w swoim profilu na Facebooku. 

Eurocom Worldwide Technology Market Survey 2011 został przeprowadzony przez agencje członkowskie sieci Eurocom Worldwide w ponad 30 krajach na grupie 664 menedżerów wyższego szczeblach w firmach technologicznych, w dwóch pierwszych miesiącach bieżącego roku.

Załączniki

informacja prasowa
docx, rozmiar: 82 KB
pobierz plik