Imago Public Relations

5 marca 2012, 13:49, Imago Public Relations

Sondaż w branży IT: Wzrost zatrudnienia i dochodów w 2012. Perspektywy dla branży słabsze niż rok temu

Pomimo niepewności co do światowego wzrostu gospodarczego i kryzysu w Europie, menedżerowie wyższego szczebla w branży technologicznej na świecie są optymistyczni co do wzrostu zatrudnienia i przychodów we własnych firmach w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Jednak ufność w perspektywy sektora technologicznego jako całości jest niższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Takie wnioski płyną z dorocznego sondażu dotyczącego perspektyw dla sektora technologicznego, przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide, globalną sieć firm PR, reprezentowaną w Polsce przez agencję Imago PR.

60 proc. respondentów oczekuje, że ich firma zwiększy zatrudnienie a 71 proc. przewiduje wzrost dochodów. Natomiast mniej niż połowa respondentów (46 proc.) wyraża ufność w perspektywy całego sektora technologicznego w najbliższych 12 miesiącach, w porównaniu z 61 proc. w ubiegłym roku. Badanie zostało przeprowadzone wśród ponad 300 przedstawicieli kadry zarządzającej w styczniu i lutym 2012 roku.

- Pomimo tego, że zaufanie w perspektywy dla sektora technologicznego ogółem spadło w porównaniu z rokiem ubiegłym, menedżerowie wyższego szczebla pozostają optymistyczni jeśli chodzi o przyszłość ich firm. To dość niezwykłe, ponieważ nasz sondaż przeprowadzono w styczniu i lutym, w kontekście trwałego niepokoju o europejski kryzys i mniejszego wzrostu PKB wielu gospodarek – mówi Mads Christensen, dyrektor sieci Eurocom Worldwide.

Sondaż przedstawia optymistyczne prognozy dotyczące zatrudnienia w sektorze technologicznym. 60proc. badanych spodziewa się zwiększyć zatrudnienie, podobnie jak w zeszłym roku (57 proc.). Jedynie 5 proc. przewiduje spadek liczby pracowników (9 proc. w 2011 r.). Prawie jedna trzecia respondentów  wskazuje na niedobór wykwalifikowanych pracowników a 30 proc. twierdzi, że zatrudnienie osób o wymaganych kwalifikacjach technicznych jest trudniejsze niż przed rokiem.

- Organizacje, które chcą zachować konkurencyjność są zmuszone inwestować w informatykę. To z kolei dobra informacja dla branży PR. Nowe przedsięwzięcia będą zapewne szeroko komunikowane przez firmy technologiczne, a to może oznaczać zlecenia dla specjalistów public relations  – mówi Michał Sobiło, Client Service Director w agencji Imago PR, która reprezentuje Eurocom Worldwide w Polsce.

Sondaż Eurocom Worldwide dotyczący ufności w branży technologicznej został przeprowadzony online przez agencje członkowskie sieci Eurocom Worldwide w styczniu i lutym bieżącego roku. Otrzymaliśmy 318 odpowiedzi - ok. 80 proc. z krajów europejskich i 11 proc. z obu Ameryk.

Załączniki

Informacja prasowa
doc, rozmiar: 102 KB
pobierz plik